Pravidla marketingových rozpočtů

Všichni zákazníci marketingu, což jsou holdingové firmy, pobočky, regiony, divize nebo oddělení, mají povinnost dodržovat a respektovat centrálně stanovená pravidla marketingu při objednávání služeb a zboží.

Na úvod kapitoly je níže popsáno rozdělení nákladů, jak se započítává do rozpočtu.


Náklady daňově/nedaňové:

Marketingové aktivity daňově uznatelné jsou preferované, protože se vám z rozpočtu odečítá za aktivitu částka bez DPH. Daňově neuznatelné náklady se z rozpočtu odečítají včetně DPH + každý měsíc tyto náklady oddělení financí v podniku Stavebniny DEK navýší o 21 %. Je to proto, že náklady pro firmu jsou ve skutečnosti vyšší o 42 % než náklady daňově uznatelné.

Příklad: Když uspořádáte akci pro zákazníky a spojíte ji se školením místo pouze samostatné zábavy a faktura bude na "Pronájem prostor za účelem školení a pronájem techniky", uspoříte v rozpočtu 42 % financí.

*Daňově uznatelné náklady

Z marketingového rozpočtu vám bude stržena částka bez DPH za následující aktivity:

  • ubytování na poradě

  • pronájem prostor, techniky na poradu

  • kurz školení (může to být např. i škola smyku), teambuildingová aktivita

  • dárky a oblečení do 500 Kč bez DPH s logem firmy – reklamní předměty (i z Agendy), prodejní zboží s logem

  • porady a školení – aby byla faktura za školicí akci pro zákazníky daňově uznatelná, MUSÍTE přiložit k faktuře následující a fakturu s přílohami zaslat na help.finance@dek.cz:

  1. Prezenční listina – listinu si můžete stáhnout zde

  2. Prezentace – délka prezentace o akci musí odpovídat rozsahu akce, tedy čím podrobnější a delší, tím lépe

  3. Program porady – časově a tematicky rozepsaný

  4. Pozvánka v pdf nebo v e-mailu

Na faktuře ať majitel školicí místnosti = resort, kulturní centrum, hotel, restaurace apod. uvede: Pronájem prostor za účelem školení + pronájem techniky

*Daňově neuznatelné náklady

Je třeba počítat s tím, že vám z marketingového rozpočtu bude stržena částka na následující aktivity vč. DPH + 21 % další přirážka. Vysvětlení viz výše.

  • všechno občerstvení na akci pro zákazníky, na akci se zaměstnanci

  • pracovní obědy/večeře se zákazníky, alkohol (pivo, víno)

  • dárky (např. odšťavňovač, hodinky, golfové hole, herní konzole, přehrávače a domácí kina apod.)

  • všechny dárky a oblečení bez loga

  • dárky a oblečení nad 500 Kč bez DPH, i s logem firmy!

  • zahraniční zájezdy (hory, fotbal aj.)

Poukázky (Alza, Mall, Allegro, Tesco, Sodexo, apod.), tvrdý alkohol a tabákové výrobky nejsou povoleny!


A. Eventy, pořádání akcí a porad

Organizaci a zařízení eventů si můžete objednat v marketingu přes zakázku nebo pořádat sami za následujících podmínek:

  • dopolední porada bez ubytování s obědem: 850 Kč/osobu

  • celodenní porada bez večerní akce: 1 300 Kč/osobu

  • celodenní porada s noclehem a večerní akcí: 3 000 Kč/osobu

  • konzumace nápojů (pivo, víno, nealko) v rámci večerní akce: max. 450 Kč/osobu (ostatní je v rámci plné penze)

  • akce se účastní pouze osoby, kterých se přímo týká, v užším kruhu je porada vždy produktivnější

  • myslete na to, že jídlo a nápoje je nutné počítat vč. DPH a pouze u ubytování a pronájmu prostor je možné odečítat z rozpočtu částku bez DPH

  • velké interní/externí konference, školení, webináře, výstavy, roadshow pro zákazníky, večírky, výroční teambuildingy je nutné schválit/konzultovat s centrálním marketingem

  • interní porady, teambuildingy a večírky si při dodržení globálního manuálu může lokální marketing zařizovat sám

B. Nákup reklamních médií a výroba

  • nákup mediálního prostoru (TV, rádio atd.) spadá plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku

  • výroba audio-foto-video (nad 100 tis. Kč/zakázka) spadá plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku

  • inzerci v regionálním tisku a speciálních titulech (do 50 tis. Kč) je nutné schválit/konzultovat s centrálním marketingem

C. Tiskoviny

  • výroba velkých tiskovin (nad 200 tis. Kč) a jejich distribuce spadá plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku

  • malé reklamní tiskoviny, POS (pokud nesouvisí s globální kampaní apod.) je nutné schválit/konzultovat s centrálním marketingem

D. Reklamní předměty

  • výroba reklamních a jiných POS předmětů (nad 100 tis. Kč/zakázka) spadá plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku

  • malé reklamní předměty (pokud nesouvisí s globální kampaní apod.) je nutné schválit/konzultovat s centrálním marketingem

E. Webové prezentace a sociální média

  • nákup mediálního prostoru (online, influenceři, atd.) spadá plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku

  • tvorba webové prezentace a aplikace spadá plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku

  • velké a globální kampaně (např zavedení nového produktu nebo služby, nad 500 000 Kč) zahrnuje kompletní media MIX – spadají plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku

  • DM, LP, bannery, správa webu (pokud nesouvisí s globální kampaní apod.) je nutné schválit/konzultovat s centrálním marketingem

  • všechna sociální média (pokud nesouvisí s globální kampaní apod.) je nutné schválit/konzultovat s centrálním marketingem

F. Branding provozoven

  • branding provozovny si můžete objednat v marketingu přes zakázku nebo si značení zařídit sami po schválení a konzultací s centrálním marketingem

G. Věrnostní program

  • realizace, správa a řízení věrnostního programu spadá plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku

H. PR a inzerce

  • tvorba klíčového obsahu a PR spadá plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku

  • nákup inzerce v tištěných médiích (nad 50 tis. Kč) zajišťuje centrální marketing – zadejte si prosím zakázku

I. Průzkumy trhu

  • realizace a zadání průzkumu trhu, analýz atd. spadá plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku

Podmínky jsou platné od 1. 1. 2025.

Poslední změna: Lebedová Martina, 5. 9. 2025 v 8:34:03