Pravidla marketingových rozpočtů
Všichni zákazníci marketingu, což jsou holdingové firmy, pobočky, regiony, divize nebo oddělení, mají povinnost dodržovat a respektovat centrálně stanovená pravidla marketingu při objednávání služeb a zboží.
Na úvod kapitoly je níže popsáno rozdělení nákladů, jak se započítává do rozpočtu.
Náklady daňově/nedaňové:
Marketingové aktivity daňově uznatelné jsou preferované, protože se vám z rozpočtu odečítá za aktivitu částka bez DPH. Daňově neuznatelné náklady se z rozpočtu odečítají včetně DPH + každý měsíc tyto náklady oddělení financí v podniku Stavebniny DEK navýší o 21 %. Je to proto, že náklady pro firmu jsou ve skutečnosti vyšší o 42 % než náklady daňově uznatelné.
Příklad: Když uspořádáte akci pro zákazníky a spojíte ji se školením místo pouze samostatné zábavy a faktura bude na "Pronájem prostor za účelem školení a pronájem techniky", uspoříte v rozpočtu 42 % financí.
*Daňově uznatelné náklady
Z marketingového rozpočtu vám bude stržena částka bez DPH za následující aktivity:
ubytování na poradě
pronájem prostor, techniky na poradu
kurz školení (může to být např. i škola smyku), teambuildingová aktivita
dárky a oblečení do 500 Kč bez DPH s logem firmy – reklamní předměty (i z Agendy), prodejní zboží s logem
porady a školení – aby byla faktura za školicí akci pro zákazníky daňově uznatelná, MUSÍTE přiložit k faktuře následující a fakturu s přílohami zaslat na help.finance@dek.cz:
Prezenční listina – listinu si můžete stáhnout zde
Prezentace – délka prezentace o akci musí odpovídat rozsahu akce, tedy čím podrobnější a delší, tím lépe
Program porady – časově a tematicky rozepsaný
Pozvánka v pdf nebo v e-mailu
Na faktuře ať majitel školicí místnosti = resort, kulturní centrum, hotel, restaurace apod. uvede: Pronájem prostor za účelem školení + pronájem techniky
*Daňově neuznatelné náklady
Je třeba počítat s tím, že vám z marketingového rozpočtu bude stržena částka na následující aktivity vč. DPH + 21 % další přirážka. Vysvětlení viz výše.
všechno občerstvení na akci pro zákazníky, na akci se zaměstnanci
pracovní obědy/večeře se zákazníky, alkohol (pivo, víno)
dárky (např. odšťavňovač, hodinky, golfové hole, herní konzole, přehrávače a domácí kina apod.)
všechny dárky a oblečení bez loga
dárky a oblečení nad 500 Kč bez DPH, i s logem firmy!
zahraniční zájezdy (hory, fotbal aj.)
Poukázky (Alza, Mall, Allegro, Tesco, Sodexo, apod.), tvrdý alkohol a tabákové výrobky nejsou povoleny!
A. Eventy, pořádání akcí a porad
Organizaci a zařízení eventů si můžete objednat v marketingu přes zakázku nebo pořádat sami za následujících podmínek:
dopolední porada bez ubytování s obědem: 850 Kč/osobu
celodenní porada bez večerní akce: 1 300 Kč/osobu
celodenní porada s noclehem a večerní akcí: 3 000 Kč/osobu
konzumace nápojů (pivo, víno, nealko) v rámci večerní akce: max. 450 Kč/osobu (ostatní je v rámci plné penze)
akce se účastní pouze osoby, kterých se přímo týká, v užším kruhu je porada vždy produktivnější
myslete na to, že jídlo a nápoje je nutné počítat vč. DPH a pouze u ubytování a pronájmu prostor je možné odečítat z rozpočtu částku bez DPH
velké interní/externí konference, školení, webináře, výstavy, roadshow pro zákazníky, večírky, výroční teambuildingy je nutné schválit/konzultovat s centrálním marketingem
interní porady, teambuildingy a večírky si při dodržení globálního manuálu může lokální marketing zařizovat sám
B. Nákup reklamních médií a výroba
nákup mediálního prostoru (TV, rádio atd.) spadá plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku
výroba audio-foto-video (nad 100 tis. Kč/zakázka) spadá plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku
inzerci v regionálním tisku a speciálních titulech (do 50 tis. Kč) je nutné schválit/konzultovat s centrálním marketingem
C. Tiskoviny
výroba velkých tiskovin (nad 200 tis. Kč) a jejich distribuce spadá plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku
malé reklamní tiskoviny, POS (pokud nesouvisí s globální kampaní apod.) je nutné schválit/konzultovat s centrálním marketingem
D. Reklamní předměty
výroba reklamních a jiných POS předmětů (nad 100 tis. Kč/zakázka) spadá plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku
malé reklamní předměty (pokud nesouvisí s globální kampaní apod.) je nutné schválit/konzultovat s centrálním marketingem
E. Webové prezentace a sociální média
nákup mediálního prostoru (online, influenceři, atd.) spadá plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku
tvorba webové prezentace a aplikace spadá plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku
velké a globální kampaně (např zavedení nového produktu nebo služby, nad 500 000 Kč) zahrnuje kompletní media MIX – spadají plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku
DM, LP, bannery, správa webu (pokud nesouvisí s globální kampaní apod.) je nutné schválit/konzultovat s centrálním marketingem
všechna sociální média (pokud nesouvisí s globální kampaní apod.) je nutné schválit/konzultovat s centrálním marketingem
F. Branding provozoven
branding provozovny si můžete objednat v marketingu přes zakázku nebo si značení zařídit sami po schválení a konzultací s centrálním marketingem
G. Věrnostní program
realizace, správa a řízení věrnostního programu spadá plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku
H. PR a inzerce
tvorba klíčového obsahu a PR spadá plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku
nákup inzerce v tištěných médiích (nad 50 tis. Kč) zajišťuje centrální marketing – zadejte si prosím zakázku
I. Průzkumy trhu
realizace a zadání průzkumu trhu, analýz atd. spadá plně do kompetence centrálního marketingu – zadejte si prosím zakázku
Podmínky jsou platné od 1. 1. 2025.